Tudta-e?
hogy a négyesikrek születésének valószínűsége 1:490.000!

202-203. szám - 2021. július-augusztus

Konferencia

A játékalapú tanulás lehetőségei

A Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete és a GENIUS - a tehetséges diákokért mozgalom ötödik alkalommal szervezte meg a Pedagógiai kihívások a XXI. században című szakmai konferenciát, amelynek fő témája ezúttal a Gamifikáció - a játékalapú tanulás lehetőségei volt.

5

A gamifikáció kifejezéssel egyre gyakrabban találkozhatunk az oktatás terén. A módszert nemzetközi szinten széleskörűen alkalmazzák, hazánkban viszont még csak most kezdenek ismerkedni vele a pedagógusok.

Az egynapos konferenciára augusztus 14-én, szombaton került sor Zentán, a Dr. Berényi János Agrárinnovációs Irodában. A konferenciát az idén akkreditálva lett, így a résztvevők pontokat kaptak.

A konferencián hét előadást hallhatott a közönség, a gamifikáció különböző lehetőségeiről, gyakorlati példákról, hasznos tudnivalókról, alkalmazási lehetőségekről stb.

A rendezvény kezdetén Korenchy László, a VMPE alelnöke és Dr. Muhi B. Béla, a konferencia főszervezője és moderátora köszöntötte az egybegyűlteket.

A program a következő volt:

10.00-10.30 regisztráció
10.30 – Korenchy László, a VMPE alelnökének köszöntője; Dr. Muhi B. Béla főszervező köszöntője és előadása: A gamifikáció és a projektoktatás kapcsolata 
11.00 – Dr. Námesztovszki Zsolt: Gamifikáció alkalmazásának a lehetőségei az óvodától az egyetemekig
11.30 – Sutus Ágota: Játsszunk beszédet! Logopédia a mindennapokban és az oktatói-nevelői munka során
12.00-12.30 kávészünet
12.30 – Göblös Péter: Robotozás és kiterjesztett valóság az iskolában
13.00 – Molnár Róbert, Kárpáti István: Színházi elemek alkalmazása az oktatásban - drámajátékok, művészetpedagógia, színházi nevelés
13.30-14.30 – ebédszünet
14.30 – Kanyó Anikó: Játsszunk kémiát!
15.00 – Muhi Béla: Fizika - játék és oktatás
15.30-16.00 – A konferencia értékelése és zárása

Részlet Korenchy László megnyitó szövegéből: ... Nem véletlen, hogy a néprajzosok annyi gyermekmondókát, szerep- és ügyességi játékot jegyeztek fel, ahogyan az sem a véletlen műve, hogy a gyermekeknek az életkornak megfelelő játéktárgyak állnak a rendelkezésére és így mindig olyan eszköz került a kezükbe, amelyek segítségével elsajátították azokat a képességeket, amiket sokszor csak felnőttkorukban hasznosítanak. Amennyiben elemezzük a játékok sokszínűségét, összefüggéseit, sokkal összetettebb rendszert találunk, mint ahogyan az az első ránézésre kirajzolódik. A mondókák, a szerepjátékok nemcsak a szép és a helyes kifejezés gyakorlását segítik, hanem mögöttük ott vannak az együttműködés és a társadalmi kapcsolatok elsajátításának az alapjai is. A szerepjátékok pedig differenciák. Sok szempontból a lányos és a fiús játékok szakmára, hivatásra, munkára hangolók, amelyek segítségével a felnőtt emberek társadalmával, gondolkodásuk módjával és annak értékeivel ismerkednek meg ...

 

Kapcsolódó cikkek

ISSN 2334-6248 - Elektronikus folyóiratunk havonta jelenik meg. ©2024 Fókusz. Minden jog fenntartva!
Design by predd | Code by tibor